De vernieuwde Audi R8.

Is heter dan ooit!

De vernieuwde Audi R8 maakt indruk met zijn strakke design en adembenemende prestaties. Deze supercar bewijst dat een snelle bolide ook elegant kan zijn. De uitvoerige update voor dit model omvat onder meer een gemodificeerd onderstel voor nog dynamischere rijeigenschappen. Ook het markante uiterlijk is aangepast. Een ding is gebleven: geen enkele andere Audi staat zo dichtbij de racewereld als de Audi R8.

De vernieuwde Audi R8 Coupé en Spyder arriveren in het eerste kwartaal van 2019 bij de Nederlandse dealers. Ze zijn vanaf begin 2019 te bestellen.

    Hierbij geef ik Vallei Auto Groep B.V. en PON's Automobielhandel B.V. (Audi Nederland, Volkswagen Nederland, SEAT Nederland, ŠKODA Nederland en Volkswagen Bedrijfswagens Nederland) toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor het verwerken van deze aanvraag en contact met mij hierover op te nemen.

    Contactreden valt binnen deze categorie:
    Autorelevante informatie, bedrijfsinformatie, merk/model informatie, overige commerciële info.

    De lead wordt opgevolgd door:
    De vestiging(en), overige binnen (bv, nv, etc.), importeur / fabrikant, overige (b.v. callcenter).
    - PON's Automobielhandel B.V.
    - Callcenter

    Terugkoppeling op dit formulier gebeurt via:
    E-mail, messaging (sms), telefoon, post.

Een messcherpe handling

Gemodificeerde onderstelcomponenten zorgen voor een dynamische handling. Zowel van de standaard elektromechanische stuurbekrachtiging als de optionele dynamische besturing is de ondersteuning gewijzigd. De stuurreacties, de verschillen tussen de rijstanden, het stuurgevoel en contact met de weg zijn nog beter, bij welke snelheid dan ook.

Lichtgewicht

Dankzij het Audi Space Frame brengt de Audi R8 letterlijk minder gewicht in de schaal. In deze constructie zijn aluminium en CFRP-componenten verwerkt. De stabilisator in de voorwielophanging is optioneel ook van die materialen gemaakt, waardoor het gewicht van de vernieuwde Audi R8 met ongeveer twee kilo afneemt.

Vooruitstrevende verlichting

De Audi R8 heeft standaard led-koplampen en dynamische knipperlichten aan de achterzijde. Deze verlichting is te upgraden met laserlicht voor het grootlicht en dynamische knipperlichten aan de voorkant. Het laserlicht gaat aan bij gebruik van grootlicht boven de 60 km/h, waardoor de lichtbundel veel verder reikt en u dus nog meer ziet. Een slimme camera detecteert overig verkeer en dimt de verlichting dan snel.

Pure toewijding binnenin

Het op de bestuurder gerichte interieur van de Audi R8 profiteert mee van de nieuwe uitstraling. Nieuwe bekledingkeuzes zijn pastelzilver met rotsgrijze stiksels, palominobruin met staalgrijze stiksels en zwart met utopiablauwe stiksels.

Bediening en infotainment

In de cockpit draait het om degene achter het stuur. De stuurknoppen volstaan voor het starten van de motor, het instellen van de rijdynamiek, het bladeren door de infotainmentmenu’s en het kiezen van de versnellingen. Het instrumentarium komt in de vorm van de innovatieve Audi virtual cockpit. Op dit haarscherpe en contrastrijke 12,3-inch tft-paneel verschijnt alle informatie volgens een van de drie scherminstellingen. In de Performance-weergave verschuift de toerenteller naar het midden, met eromheen meters voor koppel, vermogen, olie- en bandentemperatuur, g-krachten en rondetijden.

Ik heb interesse in de vernieuwde Audi R8

* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn op basis van de prijzen die geldig zijn per 1 april 2018, tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie audi.nl.