Veelgestelde vragen

1. Welke lak wordt gebruikt?

Vallei Auto Groep maakt gebruik van gerenommeerde lakmerken. Al deze lakken zijn watergedragen (beter voor het milieu). Er zijn geen kwaliteitsverschillen tussen deze lakken. Ze zijn allemaal goed.

2. Worden er nieuwe of gebruikte onderdelen toegepast bij een reparatie?

Afhankelijk van de polisvoorwaarden, kunt u als klant kiezen. Wat vaststaat is dat nieuwe onderdelen betrokken worden uit het officiële dealernetwerk, gebruikte onderdelen betrokken worden uit het netwerk van gecertificeerde demontagebedrijven, dat de onderdelen merkorigineel zijn en dat hun herkomst herleidbaar is.

3. Wat is nou het verschil tussen een garage en een werkplaats voor schadeherstel?

Er zijn allerlei verschillen. Een portier uitdeuken is iets heel anders dan het vervangen van een koppelingsplaat. Het spuiten van een motorkap heeft niks te maken met het onderhoud aan een airco. De werkplaats van Vallei Auto Groep Schadeherstel ziet er heel anders uit dan een werkplaats van een garage. Een garage verzorgt het technisch onderhoud van de auto en het schadeherstelbedrijf herstelt de carrosserie.

4. Krijg ik altijd vervangend vervoer?

Bij een cascoverzekering heeft uw verzekeraar meestal een mobiliteitsregeling in uw polis of bijsluiter vastgelegd. Bent u WA of WA+ verzekerd, dan speelt de schuldvraag een rol. Wie schuldig wordt geacht aan het ongeval kan geen vervangende vervoerskosten claimen. Bent u niet aansprakelijk dan betaalt u evengoed nog 25% van de vervangend vervoer kosten. Waarom? Men gaat ervan uit dat u kosten uitspaart, doordat u uw eigen auto niet gebruikt. 25% is een redelijk percentage. Let op! Als benadeelde heeft u een schadebeperkingsplicht. Dit betekent dat u: Een soortgelijke auto moet huren; een mindere mag ook. De huurtermijn zo kort mogelijk moet houden. Deze mag niet langer duren dan de technische reparatieduur.

5. Wat zijn de kosten van mijn schade?

Elke schade aan een auto is anders. U kunt toe zijn aan lakreparatie, velgreparatie of het uitdeuken van schade. Om u daarom van een goede prijs te voorzien kunt u een vrijblijvende offerte bij ons opvragen waarbij foto’s upload van de schade. Zo kunnen wij u van de exacte prijs naar u mailen. U kunt ook tijdens kantooruren zonder afspraak langs rijden bij onze vestiging in Veenendaal, zodat wij u direct een offerte kunnen doen.