Eerste beelden van de nieuwe Škoda Elroq

Eerste beelden van de nieuwe Škoda Elroq

Blijf op de hoogte

Ben jij geinteresseerd in de nieuwe elektrische Elroq? Bekijk de modelpagina of schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuwe beelden, prijzen en specificaties. 

De Elroq is de eerste volledig elektrische compacte SUV van Škoda. Daarmee breidt Škoda het elektrische SUV-gamma uit naar het A-SUV-segment. Het grootste segment in Europa qua verkoopaantallen. De Škoda Elroq, die ongeveer 4,5 meter lang is, is het elektrische alternatief voor de Škoda Karoq en biedt een ruime en praktische interieur, ideaal voor zowel stadsverkeer als lange ritten buiten de stad. 

De wereldpremière staat begin oktober gepland.

Houd me op de hoogte

Modern design

De Elroq is het eerste model van Škoda dat gebruikmaakt van de nieuwe Modern Solid designtaal. Dit zorgt voor een fundamentele verandering. De Modern Solid designtaal vertaalt zich in een robuust en modern uiterlijk dat zowel functioneel als aantrekkelijk is. Designelementen van Škoda worden in een compleet nieuw perspectief vormgegeven.

Modern design

Compact maar toch ruim

De elektrische Elroq is dankzij zijn compacte vormen en bijzonder kleine draaicirkel perfect voor in de stad. Maar is ook niet vies van avonturen buiten de gebaande paden. Ondanks zijn compacte afmetingen biedt de Elroq veel bagageruimte. De kofferbak heeft standaard een inhoud van 470 liter, dat kan worden uitgebreid naar 1,580 liter. Het interieur heeft een totale opbergcapaciteit van 48 liter, verdeeld over verschillende vakken. Nieuwe Simply Clever-functies zijn onder andere een optioneel opbergnet onder de verstelbare hoedenplank en twee extra zijvakken in de bagageruimte. Een QR-code in de bagageruimte biedt een overzicht van de auto-uitrusting en interactieve video-instructies voor functies zoals de hoedenplank en netsystemen.

Compact maar toch ruim

Uitgebreide reeks aandrijfopties

De Elroq wordt in Nederland geleverd met een keuze uit 3 aandrijfvarianten:, Elroq 50, 60 of 85. Deze uitvoeringen variëren in accucapaciteit en bijbehorend vermogen van 125 kW tot 220 kW.

  • Elroq 50 is het instapmodel en heeft achterwielaandrijving met een bruto accucapaciteit van 55 kWh en een elektromotor op de achteras met een maximaal vermogen van 125 kW.
  • Elroq 60 heeft een accupakket van 63 kWh en een elektromotor met een vermogen van 150 kW.
  • Elroq 85 is achterwielaangedreven, uitgerust van een 82 kWh accupakket en heeft een maximaal vermogen van 210 kW. Dit levert een elektrisch rijbereik op van maximaal 560 km*.
Uitgebreide reeks aandrijfopties

Snelladen tot 175 kW

Alle varianten van de Škoda Elroq ondersteunen DC snelladen, met maximale snelheden die variëren. De Elroq 85 kan tot 175 kW snelladen. Alle accu's kunnen in minder dan 28 minuten van 10% tot 80% worden opgeladen. Bij wisselstroom-laadstations kunnen alle uitvoeringen tot 11 kW laden, waardoor ze in 5,5 tot 8 uur volledig opladen, afhankelijk van de uitvoering. De Elroq ondersteunt automatische en handmatige accureconditionering. Accu-voorverwarming bereidt de accu voor op DC-laden bij lage temperaturen, optimaliseert de laadsnelheid, en kan handmatig worden geactiveerd via het infotainmentscherm of automatisch tijdens het rijden naar een laadstation.

Snelladen tot 175 kW

Blijf op de hoogte

De komst van de Škoda Elroq markeert Škoda's nieuwe offensief van volledig elektrische auto's, dat de introductie van 6 batterij-elektrische modellen voor komende jaren omvat.Begin oktober vindt de wereldpremière plaats van de Elroq. In aanloop naar de onthulling, maakt Škoda steeds meer nieuwe details bekend. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste al het Elroq nieuws!

Direct inschrijven
Blijf op de hoogte

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.